Setkání s cizineckou policií

30. 05. 2018 13:44:31
Nejsem nějak záměrně proti její práci a je to asi poslední věc, kterou bych si nepřál v dnešní byrokracii a buzeraci, avšak...

Avšak mě dnešní návštěva pánů z cizinecké policie přilila do vínka mé neradosti z těchto návštěv.

Od začátku jsem jim přiznal, že nemám všechny data od všech cizinců a jsem si toho vědom. Ubezpečil jsem je, že pracuji na nápravě.

Ptali se na domovní knihu:) To jsem se začal smát. Pak jsme se dopracovali k tomu, že stačí mít seznam s cizinci vytisknutý ze systému. Ok. Mám skladovat veškeré seznamy o cizincích, kteří byli ubytováni v mém hotelu po dobu 6 let! To je papíru, inkoustu, místa, co to zabere, manipulace, času stráveném na zakládání těchto vytištěných seznamů = a to vše jsou peníze. A navíc v dnešním světě kompjůtrů. Ale ok.

Řekli, že to budou řešit blokovou pokutou. Zeptal jsem se, jestli by to nešlo udělat slovní domluvou, když jsem odvedl státu 1,1 mil. Kč za první čtvrtletí tohoto roku. Pán mi sdělil, že nejde, že jsou tlačení z vedení, aby pokuty udělovali. No, zajímavý přístup ke svým občanům, kterými jsou živeny.

Trochu jsem se rozpovídal a snažil se naznačit, že podnikání v sobě skrývá spousty činností, a jeho hlavní náplní by nemělo býti splňovat vše možné zákony a nařízení, atd...

Pán se vyjádřil, že pokud si tak stěžuji tak ať si vezmu malý penzionek nebo se nechám zaměstnat. Ano, shrbit záda a mlčet.

Dále odůvodnil, a to bylo nejzajímavější, sběr dat o cizincích následovně:

1) Jelikož nejsou hranice, je to jediný působ, jak sledovat jací cizinci se u nás pohybují. Na letištích kontroly jsou, velmi důkladné, kdy i pásek a boty musíte sundat. A na hranicích nic. Nedává to smysl. Vezměte si, kdyby se obnovili hraniční kontroly, kolik byrokracie by ubylo ubytovacím zařízením spojené se sběrem dat o cizincích, tisíce a tisíce ušetřených hodin zaměstnanců, kteří by se mohli věnovat provozním věcem, které znamenají konkurenční výhodu.

2) Buďte vlastně rádi, že to děláme! Když se u Vás ubytuje nějaký kriminálník a bude Vám tady chtít někoho zranit/zabít, tak to odhalíme a můžeme tomu zabránit! Tak určitě pane, kriminálník si u nás udělá rezervaci v horách, při příjezdu mi dá průkaz totožnosti, pak já ty data pošlu cizinecké polici, on zatím počká na pokoji až si pro něj přijdou a zatknou ho. Navíc, povinnost zaslání dat na CP je až tři dny od pobytu hosta.

Ale jinak to byli džentlmeni, hlavně ten mladší! Takový pravý polda:)

Dali mi blokovou pokutu 500 Kč. Samozřejmě jsem byl rád, mohli dát více... Ale také nemuseli dát žádnou pokutu, a nemuseli jezdit na kontrolu, která mě stála jednu hodinu času, kterou jsem mohl věnovat voláním zákazníkům. A pokud by nepřijeli, nemusel jsem psát ani tento komentář...

Autor: Radek Ketzl | středa 30.5.2018 13:44 | karma článku: 26.64 | přečteno: 1151x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 19.96 | Přečteno: 324 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.10 | Přečteno: 508 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 464 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2304 | Diskuse

Bohumír Šimek

Je Babiš bezpečnostní riziko?

Mimořádná schůze sněmovny, tentokrát svolaná vládní pětikoalicí, které přetekl kalich trpělivosti, a která zvažuje riziková chování opozice, a opozice obviňující z bezpečnostního rizika vládu. Kdo má pravdu?

25.3.2024 v 18:15 | Karma článku: 22.86 | Přečteno: 651 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1228

Podnikatel

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...