Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V24l96a73d77i20m55í48r 70H40r44u94b15ý 4487983144239

Ta představa je hloupá.

I dnes existují nepojištění lidé (bezdomovci, cizinci bez pojištění, ..) - a nechá je naše humánní společnost "chcípnout"? Samozřejmě, že ne! Zatímco Vaše nabourané auto na šrotišti klidně nechá.

Máte představu, kolik lidí by si pojistné (zdravotní stejně jako sociální) neplatilo?

Teď popište, kde by se vzaly peníze na jejich léčbu a jejich podporu ve stáří. Díky.

+1/0
doporučit
14.8.2019 16:13
Foto

F36r79a53n44t79i16š60e45k 83K81š14í69r 2899346975

Ta představa hloupá není. A ty důvody, které uvádíte, jsou jen papouškováním těch co nás olupují skrze daně. Lidé nepotřebují ani lupiče, ale ani vnucené služby, protože tohle vše jim poskytne podnikatelská činnost .

0/0
doporučit
14.8.2019 16:47

V29l10a79d90i47m20í29r 71H81r31u23b32ý 4677863454289

Nepapouškuji. A své tvrzení zdůvodňuji. Ke zdůvodnění se, kupodivu, nevyjadřujete.

Já souhlasím s tím, že pojištění i ošetření lze zajistit podnikatelsky. O tom ale nebyla řeč.

Řeč je o povinném zdravotním pojištění. O tom, zda má být povinné.

Tvrdím, že nepovinně sebe a své děti pojistí sotva polovina občanů. Dále tvrdím, že v této společnosti je nereálné nemocné či zraněné ponechat umírat bez odborné pomoci. Takže ji my, svobodní (a platící) občané zaplatíme sami - buď v daních, nebo v podstatně vyšším pojistném.

A nemá to vůbec co dělat s úžasnými teoriemi.

PS: O tom, že jsme daněmi zatěžováni nadměrně žádná. Natolik se tady obaba pravidelně pohybujeme, abychom své názory znali.

0/0
doporučit
15.8.2019 11:04

J15a63r63o42s73l89a86v 47L25i77m72a 1965287181

Pane Hruby, dokud bude stat vam prikazovat co mate delat, jste jeho otrokem. To je nutne si jiz po 30 letech uvedomit. Jenom lenost, nezajem a idiotska natura ceskeho obcana je prekazkou uskutecneni casti tohoto clanku.

Tento system se nazyva konzervativni a slouzi k upevneni prav jedincu. Jen jedno s vami souhlasim. Jeste dnes obcan CR nevi, co je to osobni svoboda jednotlivce v demokratiockem state. Ti conas vedou a vedli, nechteli obcany ucit. A vy jste jeden z nich.

0/−2
doporučit
14.8.2019 17:46

V38l50a68d61i73m90í25r 40H26r77u18b73ý 4887793474429

No jo. Stát mně přikazuje, aby jezdil vpravo. Jsem jeho otrokem.

Já s Vámi souhlasím, že existují práva jedince. Například na život. Jenže bez policie a soudů bude to právo formální.

Já jsem pouze konstatoval - a na tom trvám - že v případě dobrovolné platby na zdravotní pojištění nejméně polovina platit nebude nebo bude platit jen sporadicky. Ovšem tato humánní společnost (a jsem rád, že takovou je) nenechá při nemoci či úrazu bez pomoci nikoho. Ani ty neplatiče. Pak ovšem zaplatíte právě vy (ať už cestou vyššího pojistného, nebo cestou daní) tu zdánlivou svobodu v právu pojistit se.

S čím souhlasím: povinné pojištění zajistí jen základní služby, ostatní bude na základě komerčního pojištění.

Ovšem představa, že budeme pojištěni dobrovolně a ne ulicích budou umírat ti nepojištění je v dnešní společnosti hloupá.

Teorie je věc krásná. Jenže pak je třeba ji konfrontovat s realitou.

0/0
doporučit
15.8.2019 10:56

J69a58r46o65s36l95a91v 15L88i89m58a 1215397731

Pane Hruby. I jizda v pravo je diktat. Je na kazdem jednotlivci, zda chce mit auto. Stat mu vsak musi zajistit dopravu jinym zpusobem. Je zajimave, ze cisarovna Marie Terezie rozhodla jizdu vlevo. Tak se u nas jezdilo az do 1 zari 1939, kdy Hitler rozhodnul jezdeni v pravo a basta.

Osobne ziji ve spolecnosti, kde se primo zdravotnicke pojisteni prenechava na rozhodnuti jedince. Cela organizace je nastavena timto zpusobem. Ti, kteri nemaji prostredky se zapojit a nebo nestoji o to se zajimat o tyto potreby, je zde system pomoci v nouzi. Nikdo neumira na ulici. (tento citat si jeste pamatuji, kdyz jsem zil v socialistickem Ceskoslovensku) Je na spolecnosti vychovani jedince k odpovednosti za sebe a rodinu.

Pane Hruby. System v CR znam velmi dobre Armada byrogratu se o nas stara a kontroluje nas, abychom si "neuskodily". Obcane jeste dnes, po 30 letech, se nedokazali vymanit ze systemu "strana a vlada" rozhodla....!!My jsme tu stranu vyskrtli, ale vse jinak zustalo nezmenene. Ta elita nepotrebuje jedince. Ta potrebuje masu idiotu, kterym se system bude stale libit. Toto neni teorie. To je v CR skutecnost.

0/0
doporučit
15.8.2019 15:52

V28l13a40d65i52m14í57r 78H16r96u84b45ý 4157263764479

No vždyť to říkám. Každý bychom měli jezdit na té straně silnice, která se nám líbí. Nejlépe středem. A přes křižovatky se probojovávat. A byli bychom supr svobodní.

A systém pomoci v nouzi je financován jak? Není to náhodou z daní (toho zotročení obyvatel)?

0/0
doporučit
15.8.2019 17:08

J93a94r41o36s86l23a85v 88L44i19m47a 1375957301

Povazoval jsem, pane Hruby, ze diskutuji s inteligentnim clovekem.

Tedy pro blba. Kdyz chcete jezdit autem, musite mit licenci. Ta vam urcuje co smite a co ne. Tim davate cast svoji svobody pod tento dokument. Stejne pro vse, co se vy rozhodnete nasledovat. Jedete-li do ciziny, musite mit mezinarodni ridicky prukaz. Zde mate nadiktovane podminky pro zahranicni rizeni. Zase, muzete v cizine ridit nebo jezdit vseobecnou dopravou. Je to na vas.

Ten system v nouzi take muze byt provaden privatnimi penezi. Zde kde bydlim, je jich nekolik .Nejvetsi je nemocnice "St. Jude" zalozeny hercem Thomasem. Je pro nemocne deti a rodice neplati ani korunu za cely proces. Pri universitach jsou odeleni pro vyzkum a tam je mozno dostat bezne i vazne osetreni. Pro raritni lecbu je zde "Mao klinika", ktera se vedle osetreni pomoci pojistovny, specializuje na ty skutecne raritni nemoci. I zde je tlak (tlak diktatu) se postarat o potrebne. Nejvice je to pro vyslouzile vojaky. "Medicaid" system je nejvice diskutovany system pomoci ve zdejsim zdravotnictvi. Napor jednich a odpor tech druhych je denni bitva. Zdejsi obcane nejsou navykli diktatu. Uvidime co volby 2020 nam prinesou.

0/0
doporučit
15.8.2019 21:40

V85l67a61d19i79m33í38r 83H63r70u94b75ý 4637143384489

Tak i já pro blbé:

Řidičský průkaz (licence) mně nic neurčuje. Ani ten zahraniční. ŘP jen říká, že smím sednout za volant. Jak mám jezdit, mně určují zákony - stejně jako ve všech ostatní případech, kdy mně "stát" (reprezentovaný námi zvolenými poslanci) zotročuje (podle Vašeho názoru). V ostatních státech mně zákony konkrétního státu přikazují, jak se chovat, nejen za volantem. Nevím, proč někdo takovou samozřejmost nechápe...

Jaké privátní peníze máte na mysli? Sponzorské? Ty zajistí péči o všechny?

0/0
doporučit
16.8.2019 11:55

J81a15r25o54s80l21a83v 42L52i41m45a 1785557721

Vase znalosti o vecech jako je ridicky prukaz, pane Hruby, mi ukazuje nemohoucnost diskuze s vami. V mem mysleni je RP ukazka, ze vsechny zakony a pravidla provozu znam. V CR jeste musim timto ukazat, zda dovedu auto (motocykl) ovladat. Drive dokonce jsem musel znat i zakladni opravu.

Lekarske osetreni a jeho organinizace je zde komplikovana. Vysvetlovani ceskemu obcanovi se socialistickym myslenim to neni vhodne. Jiz mineni se postarat o sebe, je neco, co takovy clovek nemuze pochopit. Pri diskuzich v CR jsem mel problemy s pochopenim nejlepsich kamaradu. Osobne to vysvetluji presne jak to prozivam. Jiz padesat let. A vy, pane Hruby, chcete-li znat podrobnosti, musite je studovat sam.

0/0
doporučit
16.8.2019 16:49

J80a29r93o52s36l88a69v 51L21i47m97a 1215887261

Jeste dodam, pane Hruby, jeden clanek ze Svycarske ustavy. Ten vyjadruje presne o cem pisi.

Artikl 6: Indidualni a kolektivni odpovednosti.

Vsichni obcane se musi postarat o sebe same a podle jejich moznosti pomoci dosahnou nejlepsich vysledku dane statem a spolecnosti.

0/0
doporučit
15.8.2019 15:57

V15l12a12d55i90m76í11r 57H49r57u15b47ý 4667653534439

No vidíte - a i ve Švýcarsku je zdravotní pojištění povinné. Je dokonce rozlišené podle věku a pohlaví (ta diskriminace!:-)). Pravda - něco si regulovat mohu: výši spoluúčasti (nad povinných 10 %). Čím vyšší spoluúčast, tím nižší pojistné, samozřejmě.

Ale i tam otročí tomu zatracenému státu.

0/0
doporučit
15.8.2019 17:05

J68a41r51o32s96l64a73v 87L56i43m79a 1135687621

Jedina vyhoda je svycarska spolecnost, pane Hruby, Ne vse by vam vyhovovalo. Ale to je povidani s jinym diskuterem.

0/0
doporučit
15.8.2019 21:49

R13a19d35e92k 94K36e96t22z88l 7289479608612

Dobrý den pane Hrubý,

děkuji za reakci.

Naše tělo je výlučně naším vlastnictvím. Nevlastní ho stát ani jakási "společnost". Máme za sebe zodpovědnost a o své zdraví se staráme my, ne stát ani "společnost". Tak stejně, Vy nejste zodpovědný za moje zdraví (ani nemůžete být, reálně to nejde) a já nejsem za Vaše (také nemohu být). Ani nechci "se starat" o Vaše zdraví i přesto, že Vám zdraví přát mohu, věnuji své úsilí o "starání se" o svou rodinu a své blízké.

Tak i s penězi, nechci přispívat na Vaše zdraví, ale chci si rozhodovat o svých penězích na své zdraví, případně podpořit svou rodinu a blízké.

Nyní také máme zdravotní pojištění kompletně zestátněné, a bezdomovci stejně umírají; je tu spoustu osob, které stejně zdravotní pojištění neplatí (pracují na černo a ze své vlastní iniciativy si ho neplatí, čili je pojišťovna odhlásí). Není žádného systému, který by Váš příkladný extrém "vyřešil" a ani nemůže.

Podpora ve stáří by byla opět podobná kapitola. Sice máme starobní důchod, který nám vyplácí stát, ale sám víte, že dané částky jsou směšné. Převážná většina lidí již v důchodu i ti, kteří se na důchod chystají, spoustu let šetří a spoří si až nebudou pracovat a mohli mít dostatečné finanční prostředky. Čili lidé si na svůj důchod mohou vydělat sami, pokud se jim do toho stát nebude plést. A hlavně nezapomínat, je tu rodina od toho, aby se o své příbuzné postarala, dále nejbližší přátelé, kteří jsou jediným možným řešením na Vámi zmíněné extrémy.

S pozdravem

RK

0/0
doporučit
16.8.2019 7:53

J11a13n 91R15i77c33h89t64e40r 5852562283125

Částečně s vámi souhlasím, ale jedna faktická poznámka: brutální není ani tak jednání byrokratů, ale zákonodárců. Tam je chyba.

0/0
doporučit
14.8.2019 15:48

R91a75d62e94k 49K14e45t59z38l 7669869148642

Dobrý den pane Richter,

děkuji za reakci. Však zákonodárce = byrokrat.

Děkuji S pozdravem

Ketzl

0/0
doporučit
15.8.2019 7:45

J50i50ř63í 63K28u42č41e33r86a 5418371404866

No, je to dost radikální, ale počítám, že s tím úmyslem to bylo psáno. Věc se však má tak, že vyspělost společnosti se měří podle toho, jak se dokáže postarat o své potřebné jedince.

Logicky musí v teorii vyhrát kombinace uvedeného, tedy mandatorního příspěvku na stát a příspěvku směrovaného poplatníkem.

Současná složená daňová kvóta je cca 50% z příjmů (za Babiše už o něco víc), když se toho podržíme, tak polovinu platu vrazíme státu a většina ani neprojde naší peněženkou. Dobré by tedy bylo, aby příjem nebyl oholen a celá superhrubá mzda by se dostala k nám do kapsy. Pak nastane šrumec, díky e-občance se přihlásíte na svůj virtuální účet u svého státu a tam zjistíte, že 25% vaší mzdy je mandatorně rozděleno mezi ministerstva na jejich potřeby, připravené programy, placení transparentních vysoutěžených smluv (rovněž volně přístupných), na potřebné jedince a pod. No a dalších 25% musíte přidělit dle uvážení třeba na své připojištění, nebo jiné soukromé zabezpečení, nebo třeba na obchvat vaší vesnice, na vědecký projekt, nebo charitu či kostel, to je fuk, jen povinně rozdělíte těch 25%. Zbytek tedy 50% je vaše jako dnes, prostě výplata.

Vtipné na tomto systému je, že si můžete hrát s procenty i s položkami, které budou mandatorní a které ne. Také priority státních výdajů určí ti co daně platí, ne ti co berou dávky.

Jo, je to taky radikální, předpokládá to plnou digitalizaci státu a ignoruje horentní dotace o kterých rozhodují úředníci, no a co, proto by to mohlo klidně fungovat.

0/0
doporučit
14.8.2019 13:42

J36a16r66o63s15l89a42v 66L68i19m17a 1335777951

Pane Kucero. Vase posledni veta prvniho odstavce, je prave ten koren problemu.

Vy tvrdite, ze vyspělost společnosti se měří podle toho, jak se dokáže postarat o své potřebné jedince.

Ja tvrdim, ze spolecnost je povina vytvorit podminky pro rozhodovani jedince ve vsech potrebach jeho zivota.

Nebudu rozebirat vasi definici ani svoji. Jen spoleham na vasi inteligenci, ze pochopite, co jsem vam chtel rici.

+1/−1
doporučit
14.8.2019 17:54

J95i97ř81í 70K59u80č89e90r61a 5338521594496

Myslím, že nejsme ve sporu. V ideálním případě máte pravdu, radikální je to v tom, že jsou tu jedinci, kteří se z různých příčin rozhodovat nemohou, tudíž je potřeba aby někdo rozhodl za ně, nebo tedy radikálně byli z rozhodování vyloučeni, což by zřejmě bylo neslučitelné se životem. Zde je ta hranice vyspělosti společnosti.

0/0
doporučit
15.8.2019 13:47

J60a47r86o85s29l38a79v 93L37i35m60a 1705897161

Pane Kucero. Muj diskuzni prispevek k panu Hrubemu, vam presne odpovi na vas komentar.

Zde je muj zivotni poznatek, ktery vychazi z discipliny jedince ve spravne spolecnosti.

0/0
doporučit
15.8.2019 16:03

J82a79n 89H81á73l37a 8798184796366

Karmu jsem Vám i přes ty hrubky dal:)

0/0
doporučit
14.8.2019 13:22

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz